0031 (0)77 737 00 76 toplak.nl@gmail.com

TOPLAK ~projecten~

Inleiding:

Restauraties zoals onderstaande projecten laten we taxeren door een erkende taxateur. Dit gebeurt voordat de wagens definitief de werkplaats verlaten. Je moet er toch niet aan denken dat de wagen bij een ongeluk betrokken raakt, uitgerekend dan, als de verzekering nog niet op de hoogte van de nieuwe waarde is. Ons werk wordt in de taxatierapporten gemiddeld op een negen tot tien oftewel de maximaal haalbare kwaliteit beoordeeld!  Fijne geste in deze is dat we onafhankelijk bevestigd krijgen dat ons werk perfect is, een klant kan dit niet altijd zo goed beoordelen, een onafhankelijke taxateur kan dat des te beter, en dát geeft iedereen een goed gevoel!

Goed om te weten: De kosten van de restauratie zijn lager dan de baten oftewel de waardevermeerdering van het object, dus wél een verstandige investering! (afhankelijk van het type)

 

BMW 7 Serie 1983, Restauratie van a tot z. Lak is compleet verwijderd, alle slechte plekken aangepakt en waar nieuw plaatwerk ingelast. Het eindresultaat:
BMW01

 

Tijdens de restauratie: gehele wagen is blank gemaakt tot op het metaal en wordt het plaatwerk waar nodig uitgewisseld. Volgende stap is de wagen in de best verkrijgbare roestwerende en etsende grondlaag gezet (Epoxy) Vanaf deze solide basis wordt de gehele laagopbouw gedaan..

BMW rest1


 


Opel GT 1972: Deze wagen was net een jaar terug van een zeven jarige restauratie! Klant vroeg om te komen kijken naar een paar blaasjes op het dak, het bleken roestblaren te zijn, helemaal door het metaal gevreten! Op mijn vraag waarom de klant niet terug ging naar de vorige restaurateur vertelde hij dat het zeven jaar geduurd had en niet weer jaren wilde wachten. Hij had goed werk van ons gezien, en wilde dat wij er wat aan zouden doen.

Diagnose: Zuurcorrosie ontstaan door resten zuur van de vorige restauratie tussen de spanten van het dak, doordat de wagen in de koude garage van de klant stond is het niet geneutraliseerde zuur actief geworden. Helaas geen redden meer aan. Het dak is compleet vervangen met een donor-dak. We hebben de hele wagen aangepakt omdat deze niet de kwaliteit had die de klant wilde. Ondanks wij de wagen niet gedemonteerd hebben (klant was de wagen nog aan het opbouwen) hebben we de wagen van binnen en buiten opgebouwd inclusief de complete elektrische installatie, en kon de gelukkige klant al rijdend ons pand verlaten.

OPEL GT 0 (1)

OPEL GT 0 (2)

OPEL GT 0 (3)

OPEL GT

 


 


Barkas Framo V 901/2 1954 (voormalig) Oost Duitsland:

Bedrijf uit Duitsland, ook deze klant is bij ons terecht gekomen via mond op mond reclame.

framo (1)

framo (2)

 


 


Volkswagen Transporter T2a 1967:

Mooi project van een klant die, u raad het al, ook via mond op mond reclame bij ons terecht gekomen is. Bij het verwijderen van rotte plekken onderlangs kwamen uit bij een erg onaangename verassing, er was nieuw plaatwerk onderlangs ingezet MAAR het oude rotte plaatwerk zat er nog tussen! Dit is natuurlijk water naar de zee dragen, roest en rottigheid verspreid zich zeer snel op het nieuwe plaatwerk, zulk werk is onbegrijpelijk voor ons.

Al het plaatwerk is verwijderd tot alleen nog het binnenwerk over was, en toen de nieuwe platen gezet.

Het eindresultaat:

VW T2a1

VW T2a

VW T2a2